EDUPAGE.orgRozvrh hodínZelená školaPracovné ponukyPrijímacie konanie pre šk. rok 2024/2025
Motto týždňa

“Vzdelanie sú základy, na ktorých staviame našu budúcnosť.” Christine Gregoire

Vyhľadávanie

Vyhodnotenie dotazníka o separácii odpadu na škole

 

Vyhodnotenie dotazníka „o separácii odpadu na škole“

      Prioritnou témou nášho akčného plánu Zelenej školy pre tento školský rok je zvýšenie separácie odpadu na našej škole.

      Našim cieľom je znížiť produkciu komunálneho odpadu na škole. Jednou z aktivít nášho akčného plánu bola aj informačná kampaň na zvýšenie separácie odpadov a to prostredníctvom prieskumu – anonymného dotazníka na škole o separovaní odpadu. Dotazník bol určený pre žiakov, ale aj pre učiteľov našej školy. Bol anonymný a pozostával z 3 uzavretých a 6 pootvorených otázok. Vybraným triedam na našej škole (I. ŽM, II. AM, II. ŠP, III. ME, III. ŠP, III. ŽP a IV. ŽP) som žiakom rozdala 60 dotazníkov, z ktorých sa mi vrátilo 58, tzn. že návratnosť dotazníkov bola 97 %. O vyplnenie dotazníka o separovaní odpadu na našej škole som požiadala 20 učiteľov a vrátilo sa mi 11 z nich, tzn. že návratnosť dotazníkov bola 55 %.

 

     Na základe najväčšieho počtu označených odpovedí zo žiackeho dotazníka som dospela k nasledovnému záveru:

  • naša škola má úprimný záujem triediť odpad a venovať tomuto zámeru viac času a námahy,

  • dôvod, prečo škola realizuje separovaný zber je ochrana životného prostredia, ochrana prostredia v škole a jej okolí,

  • škola realizuje zber papiera a plastov a má zberné nádoby na odpad,

  • najväčšie množstvo odpadu, ktorý vzniká na škole patria papier a plasty,

  • naša škola organizuje akcie zamerané na ochranu prírody a životného prostredia,

  • žiaci si myslia, že separovaný zber odpadu na škole prebieha bez problémov,

  • o separácii sa žiaci môžu bližšie dozvedieť na predmete ekológia,

  • škola môže žiakom bližšie priblížiť problematiku separácie tvorbou z odpadového materiálu.

 

      Na základe najväčšieho počtu označených odpovedí z „učiteľského“ dotazníka som dospela k nasledovnému záveru:

  • naša škola má úprimný záujem triediť odpad a venovať tomuto zámeru viac času a námahy,

  • dôvod, prečo škola realizuje separovaný zber je ochrana životného prostredia, ochrana prostredia v škole a jej okolí,

  • škola realizuje zber papiera a plastov a má zberné nádoby na odpad,

  • najväčšie množstvo odpadu, ktorý vzniká na škole patria papier a plasty,

  • naša škola organizuje akcie zamerané na ochranu prírody a životného prostredia,

  • učitelia si myslia, že separovaný zber odpadu na škole neprebieha bez problémov,

  • o separácii sa žiaci môžu bližšie dozvedieť na predmete ekológia,

  • škola môže žiakom bližšie priblížiť problematiku separácie celoškolskými, ročníkovými a triednymi aktivitami.

 

      Pri porovnaní výsledkov zo žiackeho a učiteľského dotazníka si dovolím konštatovať, že cca 90 % odpovedí sa zhoduje, tzn. že informovanosť žiakov i pedagogických zamestnancov našej školy v oblasti separovania odpadu na škole je vysoká, čo ma veľmi teší.

      Vyhodnotenie dotazníka sa nachádza v prílohe.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

autor: M.T.

Prílohy

.docVyhodnotenie dotazníka o separácii odpadu na škole